Ugrás a fő tartalomra

A kaszás 2.



2. fejezet
A templomba visszaérve levettem a csuklyát a fejemről, és mélyen beszívtam az ismerős illatú, állott levegőt. A kaszám nyele melegen felizzott.
Egy barna köpenyt viselő férfi jött oda hozzám.
- Szép munka, lányom. Értesítettük a rendőrséget, hamarosan meg fogják találni a fiút. Mára nincs több feladatod, elmehetsz.
- Értettem, Arnold atya.
Tiszteletteljesen bólintottam a pap felé, majd elindultam a lépcsőhöz, és biccentettem a velem szembejövő kaszásoknak. Későre járt, a legtöbbjüket most kezdték el mozgósítani. Felmentem a kőlépcsőn, és megálltam az egyszerű faajtó előtt, ami a szobámat rejtette. A folyosón álldogált néhány kaszás, páran pedig a szomszéd szoba előtt beszélgettek. Mikor melléjük értem, udvariasan köszöntöttek.
- Üdv itthon, Nihil Naomi kaszás.
Bólintottam, és a kilincsre tettem a kezem.
- Naomi! Csak most értél vissza? Mekkora szívás, engem pont most hívtak el.
A szőke lány, aki odafutott hozzám, Hanna volt. Régóta ismertem. Ő volt az egyetlen, aki ilyen barátságosan mert beszélni velem. Persze ő mindenkivel ilyen volt, így ez nem meglepő.
- Jó munkát, Hanna.
- Köszi, Naomi! Aludj jól! – integetett, aztán elfutott.
A szobámba érve leültem az ágyam melletti szőnyegre, és magam elé helyeztem a kaszám. Pár percig csak élveztem a csendet, aztán lágyan végigsimítottam a pengén, majd felálltam és bementem a fürdőszobába lezuhanyozni.
Mikor kijöttem, hirtelen egy jéghideg érzés futott át rajtam, majd megéreztem a dühöt, ami a kaszámból áradt. Ismerős figyelmeztetés volt ez, amit már megannyiszor éreztem kicsi korom óta.
Az ajtóra villant a tekintetem, és nem sokkal később meg is hallottam a bátortalan kopogást.
Odamentem, és kitártam a gyenge faajtót. Egy fiatal kaszás állt mögötte, aki látszólag kényelmetlenül feszengett.
- Elnézést, hogy ilyenkor zavarlak, Nihil Naomi kaszás. Arnold atya küldött, hogy hozzak fel neked némi élelmet. Kihagytad a vacsorát.
- Köszönöm. – elvettem a tálcát, és már be is csuktam az ajtót.
A hideg érzés abban a pillanatban eltűnt. Letettem a tálcát az asztalra, majd bebújtam az ágyamba és lehunytam a szemem.
A szokásos harangozásra ébredtem. Pillantásom a tegnap esti érintetlen ételre villant. Felálltam az ágyamból és egyesével kiürítettem a WC-be a tálak tartalmát. Összekészültem, és a tálcával a kezemben kiléptem a folyosóra. Ahol rögtön Arnold atyával találtam szemben magam.
- Jó reggelt, Arnold atya.
- Jó reggelt Nihil Naomi kaszás. Látom tegnap este mégis sikerült enned valamennyit. Ennek örülök, nem engedhetjük meg, hogy legyengülj.
Bólintottam.
- Engedelmével, lemegyek reggelizni.
- Jó étvágyat lányom.
Mögöttem a többi szobából is elkezdtek kijönni a kaszások, ezért elindultam az étkező felé. Kaszám, mely most is a vállamat nyomta, nyugodtan pihent. Arnold atya különleges figyelmére egyáltalán nem reagált, nem tartotta veszélynek, nem úgy, mint a tegnap esti kaszást, akinek a jelenlétére rögtön reagált. Békésen simítottam végig a nyelét, miközben megkaptam a fejadagomat az ügyeletes szakácstól. Az étkezőben még alig voltak páran, ha minden jól megy, még Hannát is elkerülhetem.
A reggeli most is ízetlen volt, mint mindig, ennek ellenére nem tartott sokáig, hogy elfogyasszam. Nem maradhattam sokáig a többi kaszás jelenlétében. Elsőként értem a hatalmas aulába, ahol mindenki meg szokta kapni az aznapi kártyáit.
- Selson atya.
- Nihil Naomi kaszás, korán jöttél.
- Megvannak a kártyáim?
Az atya összehúzta a szemeit. Kezében megannyi ugyanolyannak tűnő kártyát tartott. Ezeket rendezgette.
- Tudod jól, hogy megvannak – az atya szinte lecsapta elém a számomra kijelölt kártyák halmazát. – Most menj.
- Értettem.
Felvettem a kártyákat, és már ki is léptem a teremből. Selson atya éles szavai különös módon megnyugtattak. Arnold atya szokatlan érdeklődése az étkezéseim iránt meglepő volt, viszont ezek szerint egyedi is. Tehát az egyház még nem kifogásolja a viselkedésem.
Ránéztem az első kártyára, és már éreztem is, ahogy felvillan az első vörös fénysugár a megcímzett ajtón. A név ezúttal: Brenna Koal. Kapucnim a fejemre hajtottam, kaszámat kényelmesen a vállamra helyeztem, és mielőtt még mással is találkoztam volna, kiléptem a templom ajtaján.
Indulhat a lélek vadászat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hakai 7.

 7. fejezet Mélyen beszívtam a hűvös éjszakai levegőt, amitől egy pillanatra elmúlt a fűző okozta fájdalom a mellkasomban. Elengedtem a herceg karját és odaléptem az erkély kerítéséhez, melyet az égfelé mutató hegyes fémkardok díszítettek. Lenéztem az udvarra. Akárcsak a kastély, most ez is sokkal jobban ki volt világítva, mint általában. Alaris mellém lépett, kezeit összekulcsolta maga mögött. Egyenes tartása olyan volt, mint az enyém. Ebben a pillanatban le se tagadhatta volna, hogy herceg. -           Kellemes az idő. – mondta. Bólintottam. -           Köszönöm, hogy kihívott. Jól esik a hűvös levegő. A herceg tekintete a cipőm felé fordult. -           Nem kényelmetlen? – kérdezte. -           Micsoda? Alaris visszafordult az udvar felé. -           Nem számít. Felejtse el. Elmosolyodtam. Tudtam, hogy a herceg értette. Szavak nélkül, pontosan tudja. Ha nemesnek születtél… Nem. Ha a királyi családba születtél, nincs olyan, hogy kényelmetlen. Csak szükséges és szüks

Hakai 8.

 8. fejezet Jobb kezemmel a hideg kerítésbe kapaszkodtam. A hátamba éles fájdalom nyilallt ahogy a kerítést díszítő hegyes kardok a bőrömbe fúródtak. Éreztem, hogy a ruhám elszakadt, mivel a fémkardok a bőrömet karcolták. Körbe néztem, és próbáltam keresni a veszély forrását. -           Mi értelme a jelenlétednek, ha képtelen vagy a feladatod elvégzésére?! – hallottam Alaris ingerült hangját. Megpróbáltam fókuszálni a sötétben, és megláttam a herceg előtt térdelő Wane alakját. -           Sajnálom, hercegem. Nem voltam elég gyors. -           A lassúságod a vesztünket is okozhatta volna! – kiáltotta a herceg, majd elindult felém. – Hercegnő, jól van? A herceg lába alatt ropogott valami. Lenéztem, és egy összetört üveg darabjait pillantottam meg. -           Mi történt? – kérdeztem. -           Egy borosüveg gurult le a tetőről. – felelte Alaris. – Elnézést kérek az iménti durva viselkedésemért, de ha nem lököm odébb, a hercegnő fejére esett volna. Jól érzi magát? Nem ese

Another World

Another World A tévé előtt ültem, és hallgattam a híreket. Nem ez az első alkalom, hogy beszélnek róla. Engem mégis hirtelen ért. A játék egyre népesebb lesz, az ezres kezdőlétszámhoz képest szinte hihetetlen, hogy már a százezrest közelíti. Ez viszont nem maradhat sokáig rejtve a világ más részei elől, hamarosan az újságírók is fel fogják kapni a hírt. Ha pedig ez megtörténik, a legendáról lassan lehull a lepel. Hiszen informátorokat nem nehéz találni... Csupán jó helyen kell keresni őket. Jake… csak nem leszel hamarosan az ellenségem? Keserűen elmosolyodtam, és felálltam a kanapéról. Anyám még nem ért haza, szerdánként késő estig dolgozik. Megszokta, hogy ilyenkor már nem talál ébren. Felmentem a szobámba és ledőltem az ágyamba. A játékhoz különös módon lehet csatlakozni. Fejpánt, sisak és két-két chipes pánt kell a csuklókra és a bokákra. A rendszer képes felmérni ezáltal az egész alakot, és arcot, majd ugyanúgy megjeleníti a testet a virtuális világban is. Mindenki